Saturday, October 30, 2010

aku boros .

harinie aku pergi the curve , tujuan for carek kasot joging tapi tiba tibaa aku ternampak baju cantek .
murah pulak . sepasang 29.90 . beli dua 40.00 , so aku rasa kalau aku beli satu jea rugi kot .
then aku amik keputusan untuk beli dua pasang , setelah carik dan mencari baju yang paling lawa .
akhirnya aku jumpa . satu pasang nie baju warna pink , ada muka orang . and lagi sepasang warna hitam .
ada tulisan I LOVE MY CITY so selapas bayar tetiba aku nampak kedai black queen so aku singgah 
for beli sepit and hairband ,. tapi hajat untuk beli hairband tak kesampaian becoz hairband kat situ tak cantek .
look like orang lama punya -,- so aku pon carek sepit rambut jea .
masa tu aku dengan adek aku . dia cakap dia ada nampak sepit rambut cantek . then aku pon cakap kat mana .
bila dia tunjuk aku rasa macam uhrmmm , nak beli kea tak . tapi bila tengok harga 2 for 1ringgit aku pon beli .
aku amik empat . then aku pergi ke counter untuk membayar . mula mula aku dah keluarkan 5rggt sebab aku tahu harga dia mesti 2ringgit tiba tiba akak tuh cakap semuanya RM8.00 . eh what the fuck bukan 2 for 1 ringgit kea ? apasal mahal sangat . aku cakap dalam hati . masa tuh muka aku macam orang yang tengah kehairanan . then akak tuh cakap satu neh harga dia 2 ringgit . aku pon tanak lah cakap panjang dengan akak tuh . aku bayar dan teroz keluar . ehh . bodoh nya aku nie . kenapa diam ? why tak tanya asal kat tempat tuh cakap 2 for 1ringgit . uhrmm . nevermind lah . maybe selepas neh aku kena sikit berhati hati . so melayang lah duet aku 8 ringgit . then aku jalan dan jalan tiba tiba aku nampak ada orang jual makanan . aku belilah . so total semuanya ialah 12.00 . bila aku makan pergh sumpah macam nak menangis doe . tak sedap langsung !
grrr !!! apahal macam gampang . okay kali nie aku begang . then aku ajak family aku balek . dalam kereta aku kira duet aku . semuanya tinggal 35 ringgit . pergh bengang doe . duet aku melayang macam 2 jea . 
petang pulak akak aku ajak pergi mekdi dengan blasto and eira . dalam kepala otak nak save bajet sebab duet dah nak habis . sampai jaa mekdie aku order makanan . aku makan chicken mcdelux dengan ayam spicy . RM19 . then aku makan macam biasa . mekdi memang tak menghampa kan aku . aku makan sampai menjilat jari . cehh . then bila nak balik tetiba aku teringat kan mak aku then aku pergi counter and beli chicken mcdelux . total 13.20 . so thats mean dalam beg duet aku tinggal 2.80 . 
YAALLAH sekejap nya duet aku melayang macam tuh jea . yeah aku boros . 

p/s : kelate lawan negeri sembilan :) bolaa !!