Sunday, October 31, 2010

manusia oh manusia

siapakah ? cantikkah ? bersihkah ?
sudah cukupkah ilmu didada ?
sudah cukup hebatkah diri untuk bersuara ?
siapa kau untuk hakimi semua kelemahan orang ?
sudah lengkapkah diri untuk menghakimi seseorang ?

argh terlalu awal untuk kau menilai aku !
siapa kau nak hebohkan fitnah pada semua orang !
berteriak , terpekik lolong !
menjaja cerita tanpa asal usul periksa ?!

wehh , kau silap okay ?!
kau silap sebab jadi orang yang dengki dengan kehidupan aku !
aku pun tak tahu siapa kau .
dari mana asal usul kau ?

aku mengaku yang aku tak sempurna !
sememangnya tidak sempurna !
sangat sangatlah tidak sempurna .

okay , aku mengaku aku cute !
bukan aku cakap boyfriend aku yang cakap !
tapi kau tak perlulah cakap aku bajet cute padahal muka macam babi !

aku tak kisah kalau kau nak mengiyakan nya .
aku tak kan berkecil hati mahupun menangis 

aku senang ,
aku tenang ,
aku bahagia ,
aku ceria .
aku tersenyum ,
aku meraung ,
aku merapati ,
aku ketawa ,
aku berlari ,
aku berlajar .
aku berjalan ,
aku solat ,
aku berdoa ,
aku hidup !

ya aku masih hidup , 
aku akan terus mencorakkan kehidupan aku .
tanpa memikirkan fikiran negetif kau !
jalan yang aku pilih , lebih hebat dari hidup kau !
aku akan terus dan terus mencari dan mencari hakikat yang sebenar !