Monday, May 09, 2011

kenapa ?

kenapa kau still sayang dia walaupun dia tinggalkan kau ?
kenapa kau still sayang dia walaupun dia dah buang kau ?
kenapa kau still sayang dia walaupun dia dah hancurkan hati kau ?
kenapa kau still sayang dia walaupun dia runtuhkan mahligai kau ?
kenapa kau still sayang dia walaupun dia pergi tanpa belas ?
kenapa kau still sayang dia walaupun kau menangis dia pandang kau penuh benci ?
kenapa kau still sayang dia walaupun dia tak pernah fikir susah kau ?
kenapa ? kenapa ? jawablah kenapa ?


sebab .......

sebab . bila dia tinggalkan aku . aku sedar kelemahan diri aku punca dia pergi .

bila dia buang aku , aku makin dekat dengan Tuhan . dan aku tahu ini ujian untuk aku baiki diri untuk tabahkan diri menepuh setiap halangan hidup dia dunia ...

bila dia hancurkan hati aku , aku masih boleh bersabar . mungkin dia akan rasakan apa yang aku rasa kemudian hari ,

bila dia runtuhkan mahligai aku . saat itu ia hanya mahligai kaca yang pudar sinarnya .
hanya tiang cinta yang buat ia terus berdiri ..

bila dia pergi dengan belas .
aku kenal dia , aku tahu dia berperang dengan diri unuk pergi lupakan aku . pergi mencari kekuatan untuk berlalu .

bila dia pandang aku penuh benci .
aku tahu dia sayang aku walaupun dia cuba nafikan ..

bila dia tak pernah fikirkan kesusahan aku .
sebenarnya dia tak pernah lupakan aku .

dan kerana itu .
aku masih sayangkan dia .
dan aku harap , kalau Tuhan bagi aku peluang untuk perbaiki segalanya .
aku akan cuba sedaya upaya dan aku takan siakan semuanya .

nazerul nafis bin  muhammad :'( 
i still love you , and i miss you so much  :'(

yours truly : acha ntasha