Sunday, November 21, 2010

bad news :(

apa korang rasa , kalau dapat berita yang ta mengembirakan hati korang ??????????????

begini ceritanya ..... korang nak tahu tak apa bad news nya ? tanak tahu sudah , berambussss !

tadi pagi dalam pukul 1130 , aku bangun dari tidur . so aku lek luuu . aku check phone aku 
nak tengok boo ada text ta . rupa rupa nya . hmm ,. hampeh sungguh lah luu neh mat . langsung tak text aku . so aku baring baring kejap . tiba tiba aku dengar bunyi mesej masuk .
dengan bangganya aku pon check fon aku . hmm ,. rupa rupanya kak eira yang mesej .
tahu tak dia cakap apa . ACHA , ACHA DEKAT MANA ? NANTI KALAU ACHA KELUAR RUMAH , KALAU NAK LINTAS JALAN . TENGOK KIRI KANAN TAU ?
okay . aku mula cuak dan fikir benda yang bukan bukan . aku pon membalas 
acha dekat rumah . kenapa kak eira cakap macam tu . acha takut neh .
then kak eira balas mesej aku . dia cakap .
TADI KAK EIRA MIMPI , ACHA NAK PERGI KEDAI PAS TUH BILA LINTAS JALAN ACHA KENE LANGGAR KERETA .
sumpah wehh . kelu lidah aku bilaa kak ira ckp macam tuh . mimpi boleh jadi kenyataan right ?
tapi aku tanak kejadah nie jadi kenyataan . aku banyak dosa . aku belum tutup aurat .
aku belum buat amal ibadah dengan sempurna . aku belum minta maaf dekat all the people yang rasa tersingung dengan sikap aku . aku belum tambah pahala . and aku sembahyang ponn tak cukup waktu .
sungguh aku kata , aku takut kalau bende nie jadi kenyataan . kalau jadi kenyataan siapa nak jaga mak ayah aku ? aku tak kisah semua bende dalam dunia nie . yang penting mak bapak aku selamat . sedih tau wehh .  harinie aku lepak dengan fatien bawak motor slow slow jea . and kejadah nie asyik bermain dekat fikiran aku je . nak masuk mana mana simpang mesti tunggu kereta takde . 
sungguh aku kata . harinie adalah hari yang menakutkan .

bissmillaahhirahmannirahim , ya allah yatuhan ku . sesungguhnya Engkau mahu mengambil nyawa ku . Kau berikanlah aku petunjuk untuk cepat cepat mengikut ajaran Mu yang benar . sesungguhnya aku duduk didalam dunia ini dengan kemiskinan agama :(